Trainingen

Training zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Google zorgt op veel websites voor de helft van alle bezoekers. Met de training zoekmachineoptimalisatie (SEO) zorg je dat producten en informatie nog beter toegankelijk zijn voor zoekmachinegebruikers. Een vindbare website krijgt meer bezoekers en vooral betere conversiecijfers. Hoe zet je zoekmachineoptimalisatie in om je organisatiedoelstellingen te behalen? Daarover gaat onze training zoekmachineoptimalisatie.

Voor wie is de training zoekmachineoptimalisatie?

Wanneer moet je zeker deelnemen aan deze training zoekmachineoptimalisatie?

  • Als je een opfrisser kunt gebruiken: hoe zat het ook alweer met Google en wat zijn de laatste ontwikkelingen? Wat moet ik weten over Google’s mobile-friendly update?
  • Als je een SEO-strategie gaat maken op basis van een marketingplan.
  • Als je niet alleen uitvoerend, maar ook op strategisch niveau met zoekmachineoptimalisatie aan de slag wilt.
  • Als je SEO-acties wilt kunnen herleiden naar de bedrijfsdoelstellingen.
  • Als je je collega’s of je manager advies wilt kunnen geven hoe ze zoekmachineoptimalisatie moeten aanpakken.
  • Als je SEO niet langer ad hoc wilt uitvoeren maar je organisatie naar een hoger niveau wilt tillen.

Wat gaan we doen tijdens de training zoekmachineoptimalisatie?

Tijdens de training presenteren we een SEO-case waarvoor je met de andere deelnemers een oplossing gaat zoeken. Dat begint op strategisch niveau, maar ook de uitvoering is onderdeel van de training zoekmachineoptimalisatie. In intermezzo’s bieden we verdieping en achtergronden bij een hele reeks onderwerpen:

  • Hoe werkt een zoekmachine en waarom is Google zo dominant?
  • Wat maakt een pagina mobiel vriendelijk?
  • SEO voor tekst, afbeeldingen, video en nog veel meer
  • SEO als onderdeel van een marketingstrategie.
  • Presenter SEO Framework om SEO activiteiten mee te kunnen plannen en budgetteren.
  • De SEO optimalisatiecyclus.
  • Rapportage en verantwoording.
  • Tools, trends en ontwikkelingen.

Wat levert de training zoekmachineoptimalisatie op?

Aan het eind van de dag heb je de contouren van een SEO-plan klaarliggen voor de case waarmee je de dag begon. Als je naar huis gaat, weet je hoe Google werkt, maar vooral hoe je site vindbaarder wordt in de zoekmachine. Je hebt geleerd van SEO-successen en -mislukkingen van anderen. Je weet waar je moet beginnen: je hebt voldoende kennis om zelf een SEO-strategie te maken op basis van een marketingplan of doelstellingen van je organisatie. Je weet welke tools je kunt gebruiken en hoe je het resultaat van je inspanningen kunt meten.

Wil je meer weten over onze training zoekmachineoptimalisatie?

We komen de training zoekmachineoptimalisatie graag geven in jouw bedrijf of organisatie. Samen stemmen we de training af op de aanwezige SEO-kennis en cases uit jullie dagelijkse praktijk. Heb je vragen of wil je weten of deze training goed aansluit op wat jij wil leren? Bekijk een preview van de training, neem contact op via 088 937 00 00 en vraag naar Boudewijn of mail info@presenter.nl.