Trainingen

Workshop Contentplanning en contentproces.

Weten jij en je collega’s hoeveel tijd het precies kost om een blogpost te schrijven? Of hoeveel tijd jullie per week nou precies kwijt zijn aan sociale media? Wat het ontwikkelen van een ‘gratis’ e-book écht  kost? Hoeveel moeite het je collega’s kost om jouw werk te reviewen? Of waarom het maken en volhouden van een contentplanning zo moeilijk is? Dat en meer wordt helder met een duidelijk proces van contentplanning en contentmanagement.

Workshop Contentplanning en contentproces: direct aanmelden


Praktische informatie

  • Waar? Presenter, Goeman Borgesiuslaan 77, 3515 ET Utrecht (Google Maps)
  • Wanneer? 5 september 2017 of 14 september 2017 van 13:00 uur tot 17:00 uur
  • Voor wie? (Coördinerend) webredacteuren, campagnemanagers, social media managers, communicatie-adviseurs, marketing managers, online marketeers
  • Kosten? €745 per deelnemer. Neem je een collega mee? Die betaalt slechts €499. Voor een in-company training maken we een aparte offerte, afhankelijk van jouw wensen en behoeften en de typen deelnemers. In alle gevallen is de prijs inclusief een coachingsessie na twee weken. De prijzen zijn ex. BTW
  • Benodigdheden: eigen laptop met daarop jouw eigen contentkalender of de gedownloade Contentkalender van Dekrachtvancontent.nl.

Programma Workshop Contentplanning

In deze workshop leren (team)managers en communicatie-, marketing en redactiemedewerkers de planning en de uitvoering van het contentmanagement proces continue en gestructureerd op elkaar af te stemmen. Hiermee krijgen jij en je collega’s inzicht in en grip op jullie tijd, de deadline, de kwaliteit en de kosten van content binnen jullie organisatie. Bovendien creëert het tevreden stakeholders, een enthousiast publiek en collega’s die weten waar ze aan toe zijn als het gaat om contentproductie. Jullie contentcreatie- en management proces verloopt soepeler, constructiever en de gesprekken gaan weer over de inhoud.

Na de workshop Content & Proces ga je naar huis met een overzicht van probleempunten in jouw contentcreatie- en managementproces, de acties die jullie daarop kunnen ondernemen en een ingevulde planning en Contentkalender. Ook volgen jullie na twee weken een Coachingsessie waarin we bekijken of jullie contentcreatie- en managementproces inmiddels verbeterd zijn.

Hoe ziet de workshop contentplanning eruit?

  • Introductie, kennismaking, delen van uitdagingen
  • Achteraan beginnen: doel van contentstrategie en benodigde middelen
  • Storyline ontwikkelen komende kwartaal via het Hero – Hub – Hygiene principe
  • Uitdagingen identificeren en oplossen: wat staat er (mogelijk) in de weg?
  • Contentplanning
  • Scrum proces
  • Invullen van de Contentkalender
  • Afronding

Twee weken later volgt de coachingssessie. Hierin brengen we met jou de voortgang van het contentcreatie- en managementproces in kaart en implementeren we verdere verbeterpunten.

Ervaring van een deelnemer

“Met een enthousiaste, vakkundige leiding van de workshop, krijg je alle hulpmiddelen aangeboden om De Contentkalender optimaal in te zetten voor je werk. Een extra positieve dimensie is de ervaring en feedback van de andere deelnemers in de workshop.”

– Eugenie Laaper, ING Bank Nederland

Nog vragen over de Workshop Contentkalender?

Heb je nog vragen over de Workshop Contentkalender, of ben je geïnteresseerd in een in-company workshop voor je team? We vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Bel 088 937 00 00 of vul het contactformulier in.

Meer weten over de Contentkalender?

Lees een van onze blogs op De Kracht van Content:

Download de Contentkalender 2017

Heb je de Contentkalender 2017 al? Download hier de Excel-template van Presenter. Dit is een handig format dat al door meer dan 5.000 mensen is gedownload.


Download de contentkalender