CNV Vakmensen.

Ontwikkeling en implementatie contentstrategie

Presenter begeleidde CNV Vakmensen bij de transformatie naar een proactieve contentorganisatie. Deze grote verandering vroeg om een contentstrategie die actief bijdraagt aan het werven van nieuwe leden en aan het verbeteren van de tevredenheid en loyaliteit van bestaande leden. Daarnaast was CNV Vakmensen op zoek naar tools om de webredactie efficiënter en effectiever te laten samenwerken.

Resultaat:

  • Betere kwaliteit content: actueel, begrijpelijk en activerend
  • Sterkere boodschap door afgestemde content op websites, sociale media en in e-mail
  • Efficiëntere werkwijze Team Online door betere planning van content
  • Betere sturing op resultaten door periodieke meting en tijdig bijsturen
  • Beter beheersbare site: reductie van circa 500 pagina’s

“Dankzij de uitstekende samenwerking met Presenter, is een compleet nieuwe online contentstrategie gerealiseerd. De betrokken mensen van Presenter hebben ons geholpen om die strategie ook daadwerkelijk te realiseren. De gerealiseerde resultaten zijn concreet bewijs en reden voor duurzame samenwerking tussen CNV Vakmensen en Presenter”

– Albert Daverschot (Manager Marketing, Communicatie en Sales CNV Vakmensen)

Website CNV Vakmensen

Uitdagingen: content als leidraad voor de nieuwe website

Tijdens de ontwikkeling van de contentstrategie werd bekend dat de website cnvvakmensen.nl een redesign zou ondergaan. Presenter stelde de contentstrategie op zo’n manier op, dat deze als briefing voor het internetbureau kon fungeren. Content vormde dus belangrijke input bij het ontwerp en de bouw van de nieuwe templates. Door een slimme indeling van content realiseerden we tegelijkertijd een reductie van zo’n 500 pagina’s.

Onze werkwijze

Presenter startte het project met een contentaudit. We verzamelden statistieken en deden een uitgebreide expert review om de status van de huidige content in kaart te brengen. De conclusies vormden het startpunt voor de contentstrategie. Belangrijke vragen: hoe draagt content bij aan de doelstellingen van CNV Vakmensen? Aan welke content heeft de doelgroep behoefte? We deden onderzoek naar persona’s, legden doelstellingen voor content vast en stelden richtlijnen op. Samen met CNV Vakmensen vulden we de contentkalender in: een heldere planning van alle content die we de aankomende periode publiceren.

Meer weten over onze aanpak?

Kun je ook advies of ondersteuning gebruiken bij een contenttraject? We vertellen je graag meer. Neem contact op met Elcke Strijbosch of Boudewijn Broekhuijse via 088 937 00 00 of vul het contactformulier in.

> Terug naar overzicht klantcases