Trimbos-instituut.

Contentstrategie, zoekwoordenanalyse en schrijfwijzer

Op de nieuwe website van het Trimbos-instituut staan andere doelgroepen en online doelstellingen centraal.  Presenter ondersteunde het Trimbos-instituut met het ontwikkelen van een gedegen contentfundament. Onze specialisten stelden een nieuwe contentstrategie op, deden een zoekwoordenanalyse en vertaalden alle strategische uitgangspunten naar een pragmatisch ingestoken schrijfwijzer. Dit contentfundament vormt de basis voor alle content die op de nieuwe website wordt aangeboden. Dit alles binnen een strakke planning van 7 weken.

Resultaat: strategische keuzes en kwaliteitsslag op content

  • Strategische keuzes voor de content en het bedienen van doelgroepen waar de interne opdrachtgever, het projectteam en de Raad van Bestuur erg tevreden over zijn;
  • Nieuw geformuleerde kernboodschappen die ook buiten de online kanalen ingezet gaan worden;
  • Duidelijke keuzes in zoekwoorden om de vindbaarheid (SEO) van de nieuwe content te verbeteren;
  • Kwaliteitsverbetering van de content door heldere keuzes vast te leggen in de schrijfwijzer;
  • Draagvlak voor de strategie en schrijfwijzer bij de betrokken afdelingen en de Raad van Bestuur.

Presenter is kritisch en stelt de juiste vragen, waardoor er een heldere contentstrategie ligt die ons helpt om te focussen en onze doelen te bereiken.

– Petra de Boer (afdelingshoofd Marketingcommunicatie)Trimbos.nl op devices

Uitdagingen: onvolledige input, strakke deadline

Tijdens de inventarisatie bleek niet alle benodigde input beschikbaar. Daarnaast hadden we te maken met een korte doorlooptijd vanwege de direct volgende creatie en invoer van content, en de strakke deadline voor livegang. Door snel te schakelen met betrokken afdelingen en pragmatisch in te spelen op de ontbrekende input, is de opdracht binnen deadline en naar volle tevredenheid afgerond.

Werkwijze: intensieve samenwerking voor gedragen resultaat

In een intensieve samenwerking hebben we in korte tijd de contentstrategie en zoekwoordenanalyse opgeleverd. Deze strategische keuzes hebben we vervolgens direct praktisch doorgevoerd in de schrijfwijzer. We hebben stakeholders van verschillende afdelingen nauw betrokken, zowel vooraf als bij oplevering van de aparte onderdelen. Daardoor ligt er nu een contentfundament dat breed wordt gedragen binnen de organisatie.

Jouw contentfundament ook verstevigen?

Kun jij ook ondersteuning gebruiken bij het ontwikkelen van een contentstrategie, een schrijfwijzer of het doen van een zoekwoordenanalyse? Neem contact op met Wynet, Elcke of Boudewijn via 088 937 00 00 of vul ons contactformulier in.

> Terug naar overzicht klantcases