contact Menu

Content strategie

Effectieve content in 7 stappen

Of je nu vooral wil informeren, inspireren of converteren, je wil content die werkt. Content die bijdraagt aan je doel. Dat begint bij een contentstrategie. ‘Duurt lang, is duur en belandt toch in een la.’ Bij ons niet.

Wandel met ons in slechts 7 stappen van doel naar doen.

Liever meteen contact?

Wandel je mee?

1. Vrijblijvende intake en inventarisatie

Voor we aan de slag gaan, willen we 5 dingen weten. Dit vragen we uit tijdens een vrijblijvende intake. Live of online. Maar sowieso helemaal gratis. En wel deze 5:

1. Wat zijn de organisatiedoelstellingen?
2. Wie zijn jullie doelgroepen?
3. En via welke kanalen willen jullie die bereiken?
4. Binnen welke thema’s willen jullie online autoriteit opbouwen?
5. Wat is jullie kernboodschap?

2. Doelgroepen

Bereik je iedereen in je doelgroep? Ook het deel dat wat verder van je afstaat? Bijvoorbeeld die groep die de hele dag op TikTok en Snapchat zit. Die druk is met BeautyTok en BTS. Precies. Daarom brengen we de doelgroep beter in beeld, bijvoorbeeld met persona’s of een kort doelgroepenonderzoek.

3. Thema's & onderwerpen

Met BeautyTok en BTS kun je als serieuze organisatie vaak niet zoveel. Maar misschien wel met ‘5 echt duurzame verzorgingsproducten’ of ‘Hoe lang moet ik sparen om BTS live te zien?’. We identificeren spraakmakende onderwerpen binnen de relevante thema’s.

4. Rubrieken

Smul je van STOM! in de LINDA, lees je altijd eerst ‘In t wild’ in de Autoweek of bladerde je in de Viva altijd meteen door naar de ‘Any body’? Rubrieken zorgen voor regelmaat en herkenbaarheid. Rubrieken geven structuur en richting aan het redactieproces. En rubrieken maken het werk een heel stuk leuker.

5. Contentformats

Een blog, Insta-story of Linkedin-carrousel is geen rubriek, maar een contentformat. De rubrieken vertalen we naar verschillende contentformats. Dat heet de cross-mediale uitwerking. Maar dat klinkt echt heel pretentieus. Dus zeggen we gewoon dat we heel efficiënt de rubrieken vertalen naar diverse formats.

6. KPI's & targets

Hoe meet je het succes? Dat weet je na stap 6. Want dan heb je heldere KPI’s en realistische targets in een lekker handig meetplan.

7. Planning

We weten wat voor content we voor wie en op welk kanaal we gaan maken, maar een plan zonder planning belandt op de plank. Of in een digitale la. Dus zetten we geen k maar een ning achter je plan. Dat voegen allemaal samen in het contentplan. En hoppa, aan de bak.

Precies wat ik nodig heb

Mooi. We helpen je graag. Of je nu tijdelijke ondersteuning nodig hebt of op zoek bent naar een lange samenwerking. Neem contact op met Krispijn. Dan komen we er wel uit.