contact Menu

Maak kennis met Patrick

Sinds we samenwerken met Crossphase hebben we een gloednieuwe directeur: Patrick Boom. 53 jaar. Rasrotterdammer. Man van Annick en vader van Maxime, Nicolay en Seb. Je vindt hem op het voetbalveld, het water of de racefiets. Over Presenter en visie op het contentvak? Dat vertelt hij zelf het best.

Hoe leerde je Presenter kennen?

“Na heel wat jaren bureau-ervaring stapte ik aan boord bij Presenter. Ik werd meteen enthousiast van de gedreven mensen en warme cultuur. Ook de mooie, langlopende klantrelaties vielen me op. Opdrachtgevers zijn loyaal door de kwaliteit die we leveren.”

Hoe kijk je naar de toekomst van content?

“De vraag naar authentieke en sterke digitale content groeit. Tegelijkertijd staan marketingbudgetten onder druk door (geo)politieke spanningen en het uitdagende economische klimaat. De afgelopen maanden voerden we veel gesprekken met klanten. Opdrachtgevers hebben vele concrete contentuitdagingen. Zo laten onder andere de WCAG-richtlijnen ruimte voor interpretatie. En is de vertaling ervan naar de juiste tone of voice lastig. Ook wordt consistentie van content steeds belangrijker door het groeiende aantal kanalen. Want hoe zorg je er in het veranderende medialandschap voor dat de juiste content op het juiste moment aan de bezoeker toont?

Uiteraard staat AI overal op de agenda. Het verandert ons vak duurzaam. Niet morgen. Vandaag al. Elke organisatie staat op een ander punt. Bijna iedereen loopt vast bij de invoering en uitrol van AI. Logisch. Hoe pas je AI toe binnen je workflows, processen en digitale ecosysteem? Hoe houd je zicht op kwaliteit? En voldoe je aan alle interne governance en regels, bijvoorbeeld rondom veiligheid? Daar is geen standaardoplossing voor. Dat vraagt om een aanpak op maat.”

Hoe helpt Presenter hierbij?

“We investeren fors in AI en onze mensen. We inspireren, trainen en implementeren continu. Het AI-landschap verandert namelijk voortdurend en in een ongekend tempo. Zo wordt AI onderdeel van werkwijzen, workflows en processen. Van onszelf en voor klanten. We tekenen samen met onze klanten hun content workflows en proces uit. Zo bepalen we waar AI waarde toevoegt. En we hebben de specialisten die dit bouwen en borgen. En het werkt. Klanten zien het verschil. Ze weten: we combineren AI-kennis met 20 jaar contentvakmanschap. Van tijdelijke capaciteit en regie op contentmigraties, tot strategie, toegankelijkheid en bruikbare AI-oplossingen.”

 

Patrick Boom

 

Heb je een contentvraagstuk? Mail Patrick.