contact Menu

content strategie

Een plan voor je content

Je wilt goede content maken. Content die scoort en die je helpt bij het halen van je doelstellingen. We stellen een contentstrategie op die ervoor zorgt dat je de juiste content, op het juiste moment, bij de juiste persoon brengt.

Een plan voor goede content

Is er in jouw organisatie aan goede idee├źn en enthousiasme geen gebrek, maar ben je toch je maar matig enthousiast over de prestaties van je content? Schiet je nog niet gericht genoeg om te kunnen scoren bij je doelgroep? Daar komen wij je bij helpen. Met jouw input stellen we een strategie op zodat je met jouw content het internet kan winnen. Een goede contentstrategie die heldere richtlijnen biedt voor de ontwikkeling, de verspreiding en het beheer van je content.

We bespreken in een contentstrategie in ieder geval:

  • Online- en organisatiedoelen
    Wanneer zijn deze bereikt? Hoe meet je dit?
  • Doelgroep
    Wat houdt hen bezig? Waar halen ze nu hun informatie vandaan?
  • Propositie en toegevoegde waarde
    Wat heb jij je doelgroep te bieden? Waarom verdien jij aandacht?
  • Middelen en kanalen
    Met welke contentvormen help je jouw klanten het best? Welke kanalen gebruik je hiervoor?
  • Thema’s, toon, werkwijze
    Waar praat je over? Wat is je tone-of-voice? Hoe zet je jouw content in, en wanneer?

Het opstellen van een contentstrategie

Het maken en toepassen van een contentstrategie heeft tijd nodig. Maar dan heb je ook wat. Een strategietraject bestaat uit vier stappen:

  1. Onderzoek: we bekijken wat je al hebt
  2. Analyse: we duiken in de prestaties van je content
  3. Ontwikkeling: we maken keuzes en schrijven de strategie
  4. Implementatie: we zorgen dat je aan de slag kan

Hoelang een traject precies duurt is afhankelijk van de input uit jouw organisatie. Want de beste contentstrategie ontwikkel je samen. Wij nemen jou mee in onze methode. Zo krijgt jouw strategie altijd het beste van 2 werelden: onze expertise en jouw kennis van je klant en organisatie. En als je zelf aan de slag wil, dan geven je een uitgebreide training.

  • Sociaal-Economische Raad

Precies wat ik nodig heb

We komen je graag helpen. Maak een afspraak en we kijken samen naar je wensen en onze oplossingen.

Onze blogs over contentstrategie

Bekijk onze artikelen
Succesvolle content: leg je strategie vast in onze two-page

Succesvolle content: leg je strategie vast in onze two-page

Bekijk artikel
Job stories als basis voor een klantgerichte website

Job stories als basis voor een klantgerichte website

Bekijk artikel
Gebruikersgerichte content: wat levert dat op?

Gebruikersgerichte content: wat levert dat op?

Bekijk artikel