Het probleem van Anne Frank Stichting
Een gloednieuwe site is natuurlijk niet zozeer een probleem, maar het levert wel een uitdaging op om die weer helemaal gevuld te krijgen. Je kan dan natuurlijk gewoon al je oude content kopiëren naar de nieuwe site. Maar dat is een beetje alsof je een rammelende auto een nieuw likje verf geeft en weer de weg op gaat.
Een nieuwe site is natuurlijk hét moment om eens kritisch naar je content te kijken. De Anne Frank Stichting besloot om meer onderlinge samenhang te creëren tussen de verschillende onderdelen van de site. En daar hadden ze een frisse blik met expertise bij nodig.
Onze oplossing
Omdat de expertise bij de organisatie zelf ontbrak, sprong Presenter bij met een eindredacteur. Zij gaf ook een workshop, zodat het team van de Anne Frank Stichting de expertise voortaan in huis heeft. Daarnaast sprong er een contentmanager bij om alle herziene en nieuwe content in het nieuwe CMS in te voeren.
Onze uitvoering
De eindredacteur hielp bij het opzetten van voorbeeldpagina’s voor de nieuwe site. Ze redigeerde teksten en schreef zelf waar nodig. De eindredacteur adviseerde ook waar beeldmateriaal nodig was om een boodschap nog beter over te brengen en hield zich bezig met het updaten van de schrijfwijzers.
Kennis delen
Tegelijkertijd droeg ze haar kennis over aan het team van de Anne Frank Stichting. Ze gaf een training Schrijven voor online en begeleidde de teamleden bij het herschrijven van de teksten. Ze zorgde ook voor een checklist waar een webtekst aan moet voldoen, zodat het team helemaal klaar was voor de nieuwe site.
SEO-proof
Toen de website klaar was, was het tijd om de nieuwe content te maken. Het team van de Anne Frank Stichting leverde teksten aan en de eindredacteur zorgde dat de koppen en metadescriptions helemaal SEO-proof waren.
Met een kritische blik
Een contentmanager van Presenter voerde ondertussen de bestaande content die nog relevant was in het nieuwe CMS in. Uiteraard ook met een kritische blik: ze verbeterde waar mogelijk (onze contentmanagers kunnen veel, maar spreken niet álle talen) en controleerde of de opmaak er netjes uitzag. Zo had de Anne Frank Stichting aan het eind van het project een rijk gevulde website met nieuwe pagina’s en goede en relevante content.