contact Menu

Moneyou

Van ingewikkeld naar eenvoud

Een herpositionering, een re-design van de website en een groeiende markt zadelde Moneyou met een berg contentvragen op. Wij brachten structuur, optimaliseerden en ontwikkelden.

Het probleem van Moneyou

Moneyou werkte vanaf begin 2017 hard aan een herpositionering. Met die nieuwe plek in de markt kwam er een website met mobile-first-design en een nieuwe manier van communiceren. Dat zorgde ervoor dat alle oude content de deur uit ging of in ieder geval grondig herschreven werd. Van productgericht naar servicegericht, van u naar je, van ingewikkeld naar eenvoud.

Tegelijkertijd ging het steeds beter met de economie en groeide Moneyou mee. Er werden verschillende nieuwe proposities gelanceerd, die met een passende toon onder de aandacht gebracht moesten worden. Het versnipperde contentproces, een gebrek aan interne capaciteit en de omvang van de twee projecten schreeuwden om de kennis en expertise van gedreven contentspecialisten. Enter Presenter.

Onze oplossing

Op de uitgebreide vragen van Moneyou gaven we een uitgebreid antwoord. Een wisselend team van contentcoördinatoren, copywriters, contentmanagers en conversiespecialisten begeleidde en ondersteunde Moneyou bij de verschillende fases van ieder project. In overleg werd het team snel aangevuld als de situatie daar om vroeg.

Onze uitvoering

We startten met het aanbrengen van rust, reinheid en regelmaat. We ontwikkelden de nieuwe tone-of-voice en legden deze vast in duidelijke redactionele richtlijnen. De nieuwe toon werd direct toegepast in alle uitingen rondom de lancering van nieuwe producten. Van productpagina’s tot displaybanners. Bij alles hielden we rekening met de diversiteit aan doelgroepen en hun wensen. Zo ontwikkelden we werkenderwijs een veelzijdige stijl die zich eenvoudig aanpast en altijd herkenbaar is als de unieke stem van Moneyou.

We werkten ook hard aan de ontwikkeling en lancering van Moneyou Go, de app die een belangrijke rol speelde bij de nieuwe positionering. In korte tijd optimaliseerden we de content in de app en schreven we alle tekst in de tone-of-voice. Mede dankzij onze inspanningen werd de app op tijd als MVP (minimum viable product) gelanceerd, en daarna op basis van gebruikersfeedback verder geoptimaliseerd.

Ons team hielp Moneyou met een breed scala aan contentvragen. We maakten inspirerende content voor leenproducten, die zonder problemen door de strenge controle van de AFM kwam. We optimaliseerden content voor de mobielvriendelijke website. We hielpen het klantenserviceteam bij hun communicatie. En we legden de nieuwe identiteit vast in een vlammende corporate story. Altijd in nauwe samenwerking met onze collega’s bij Moneyou.

Resultaten

  • Redactionele richtlijnen vastgelegd
  • Implementatie nieuwe tone-of-voice
  • Lancering Moneyou Go zonder vertraging
  • Content geoptimaliseerd voor mobile-first-design
  • Nieuwe corporate story voor Moneyou

We kunnen jou ook helpen

Sta je ook voor grote veranderingen en heb je hulp nodig bij contentvraagstukken? Neem contact op met Boudewijn. Hij weet alles over deze case en nog meer van content.