contact Menu

OHRA

Zorgseizoen

We hielpen OHRA tijdens het altijd drukke zorgseizoen. Onze contentspecialist zorgde ervoor dat alle content binnen de krappe deadline op orde was. Scroll verder en lees de case.

Het probleem

Het zorgseizoen is jaarlijks het piekmoment voor OHRA’s team marketing zorg. Zij informeren verzekerden over de nieuwe premie en lanceren campagnes om anderen te overtuigen over te stappen naar OHRA. Daar moet een berg content voor gemaakt en aangepast worden. Als de bestaande content dan ook nog moet worden herschreven naar de nieuwe tone of voice, ontstaat er een capaciteitsprobleem dat zo snel mogelijk opgelost moet worden.

Oplossing

De oplossing was eenvoudig: OHRA miste een multifunctionele contentspecialist. Onze contentspecialisten zijn breed opgeleid: zij kunnen niet alleen goed schrijven, maar hebben ook kennis van conversie-optimalisatie, UX en contentmarketing. Zo kunnen zij aanpakken én meedenken. Wij stuurden onze contentspecialist voor twee maanden naar het hoofdkantoor in Arnhem en zo was het contentteam direct op sterkte.

Uitvoering

Onze contentspecialist richtte zich in eerste instantie op het schrijven en herschrijven van teksten op webpagina’s, zodat alle informatie over de nieuwe zorgpremie op tijd en in de juiste tone of voice werd gepubliceerd.

Samen met de collega’s uit het team stortte hij zich vervolgens op de gepersonaliseerde mailings die naar alle verzekerden werden gestuurd op de dag dat de premie bekend werd gemaakt. Bij deze mails schreef en bouwde onze contentspecialist verschillende landingspagina’s. Verzekerden ontvingen zo niet alleen op tijd hun premieoverzicht, maar ook aanvullende informatie die paste bij hun situatie.

Resultaten

  • Alle communicatie binnen de deadline af
  • Oplossing voor gepersonaliseerde content
  • Copy herschreven naar nieuwe tone of voice

Dit vond de opdrachtgever

“Goeie copywriters kan ik bij meerdere partijen vinden. De mensen bij Presenter hebben echter ook echt een eigen stijl. Ze leveren kwaliteit, denken kritisch mee en hebben een heel prettig arbeidsethos. Volgens mij worden ze daar echt op geselecteerd en getraind, en dat merk je. Het onderscheidt ze echt. Ik heb tot nu toe alleen maar goeie ervaringen.”

Pam Brosens

Hoofd E-Commerce & Engagement Channels, Apps and Services
De contentspecialist van Presenter heeft geweldig werk geleverd. Hij was pro-actief, stelde de juiste vragen en leverde inhoudelijk sterke content, dat aansloot bij onze wensen.

Wij staan voor je klaar

We helpen je graag. Of je nu tijdelijke ondersteuning nodig hebt of op zoek bent naar een lange samenwerking. We komen er samen uit. Heb je vragen of wil je meer weten over Presenter? Neem dan contact op met Erik.