contact Menu

HKU

De kunst van het coördineren

De website van de HKU was nodig aan vernieuwing toe. Een nieuw CMS, meer doelgroepgericht én een waardig ontwerp dat past bij de Hogeschool voor de Kunsten. Onze gecertificeerde projectleider en product owner klaarden de klus. Binnen tijd en budget.

De contentuitdaging van HKU

De website van de HKU was flink verouderd. Het sloot niet meer goed aan bij de doelstellingen en doelgroep van HKU. En het CMS was zo oud, dat de ondersteuning bijna ophield. Tijd voor vernieuwing.

Onze oplossing

Van projectleider en contentstrateeg tot SEO-specialist en copywriters. We coördineerden het project en versterkten het HKU projectteam met expertise en capaciteit. We stelden een projectplan op en hielden de voortgang, planning en het budget altijd strak in de gaten. Zonder stakeholders en partijen uit het oog te verliezen.

Onze uitvoering

Het project bestond uit vier verschillende fases. We zorgden dat deze fases duidelijk waren en goed op elkaar aansloten. Wel zo overzichtelijk.

Fase 1: voorbereiding

Goede voorbereiding is het halve werk. Met het projectteam haalden we eerst alle benodigde informatie op. We achterhaalden hoe de huidige rollen en verantwoordelijkheden waren verdeeld en maakten een nieuw voorstel voor het beheren van de nieuwe website. Belangrijke doelstellingen, doelgroepen en keuzes legden we vast. Net als de online strategie. Hieruit vloeide het projectplan.

Fase 2: Ontwerp en bouw website

We adviseerden HKU bij het selecteren van het nieuwe CMS, het designbureau en de websitebouwer. We hielden nauw contact met deze externe bureaus, om te zorgen dat design, content en techniek continu goed op elkaar aansloten. Door goede prioritering, snel schakelen en veel intensief (online) contact was de techniek binnen 7 sprints klaar.

Fase 3: Contentmigratie en –optimalisatie

HKU maakte zelf een inventarisatie van alle content en bepaalde wat mee mocht, weg kon of geoptimaliseerd moest worden. Wij maakten de nieuwe structuur van de website en voerden een SEO-analyse uit. Daarna bundelden we onze krachten in het migratieteam. Na de kick-off kon het gemengde HKU en Presenter team beginnen met content verzamelen, schrijven en optimaliseren. Er volgde een inhoudelijke check door de inhoudseigenaren en na een eindredactieslag werden de pagina’s gebouwd in het CMS.

Fase 4: Livegang en nazorg

Check, check, dubbel check. Ook na livegang bleven we bij het project betrokken om te zorgen voor een soepel verloop en goede overdracht naar de afdeling communicatie en marketing. Zo was de HKU, met nieuwe website en CMS, klaar voor de toekomst.

 

Wat onze klanten zeggen

Strak in de planning en aanpak. Dankzij hun professionele projectmatige aanpak in combinatie met hun eigen flexibele houding, hebben zij in onze complexe organisatie met veel stakeholders en een communicatieafdeling in transitie onze website geheel weten te vernieuwen volgens planning en afspraken. En dat terwijl we halverwege het traject ook nog eens te maken kregen met de maatregelen tegen het Corona-virus!

Felipe Salve

Directeur Backoffice

Resultaten

  • Begeleiding van het project van begin tot eind
  • Op tijd en binnen budget live
  • Juiste prioritering van functionaliteiten en aansturing van bureaus door product owner
  • Coördinatie en hulp bij uitvoering contentmigratie
  • Geoptimaliseerde content: SEO-proof en doelgroepgericht

We staan voor je klaar

We helpen je graag. Of je nu tijdelijke ondersteuning nodig hebt of op zoek bent naar een lange samenwerking. Neem contact op met Elies. Dan komen we er samen uit.