contact Menu

Rabobank

Ons contentaandeel in de bank

We schrijven, optimaliseren en bedenken content voor de miljoenen klanten van de Rabobank. We draaien volledig mee op de marketingafdeling, vanuit verschillende teams en in uiteenlopende functies.

Het probleem van de Rabobank

‘Hebben jullie een marketing- en communicatiespecialist in huis die ons kan helpen met het optimaliseren van 200 landingspagina’s?’ Zo maar een greep uit de vragen die de Rabobank ons stelt. De bank heeft een grote marketingafdeling van 11 teams, met ruim honderd mensen, tientallen projecten en verschillende kleine en grote campagnes. Met zo’n grote afdeling is het niet gek dat er iemand tijdelijk wegvalt, bijvoorbeeld door ziekte of een zwangerschapsverlof. Dan wil je snel een goede vervanger, want tijd is geld. Ook bij een bank.

Onze oplossing

Gelukkig hebben wij ook een bank, maar dan eentje waar onze specialisten op zitten. Nou ja, zitten. We staan eigenlijk direct klaar om te helpen. Ervaring bij een financiële instelling, kennis van zoekmachineoptimalisatie (SEO) of iemand die goed kan schrijven? We vinden snel een geschikte kandidaat en komen langs voor een kennismaking. Is het een match? Dan start onze specialist liever gisteren dan vandaag in de Rabotoren. Lekker dichtbij huis, want vanuit de toren spotten we iedere dag ons Presenterkantoor in Utrecht.

Onze uitvoering

Stiekem zijn onze opdrachten bij de Rabobank niet meer op één hand te tellen. Daar zijn we blij mee, want we springen graag bij. Een greep uit wat we doen of deden.

Marketingcommunicatieprofessionals

Onze contentspecialisten duiken graag in ’t diepe. Meedraaien in een marketingteam bij de Rabobank? Kom maar op. We vertalen een lastige boodschap naar een helder verhaal voor de klant. Zo schrijven we wervende e-mails, maken vindbare landingspagina’s en bedenken krachtige content voor de Rabo Bankieren App. Uitleggen waarom relevante zoekwoorden in de kopjes een tekst beter vindbaar maken? Voor ons een fluitje van een cent.

Contentstrateeg

Met zo veel teams en mensen wil je graag de kwaliteit van je content waarborgen. Een mooie taak voor een contentstrateeg. En een (spaar)varkentje dat wij wel kunnen wassen. Zo ging een van onze senior professionals aan de slag. We deden een contentaudit, waaruit een contentstrategie volgde voor alle marketingteams. Ook maakten we contentrichtlijnen voor de marketingcommunicatieprofessionals en toetsten we teksten op B1-taalgebruik.

SEO-projectteam

Een team voor een SEO-project? Ja, je leest het goed. Vaak kan een van onze specialisten de klus klaren, soms een heel team. Zo vormde een contentcoördinator en vier contentspecialisten samen een redactie bij de Rabobank. Het takenpakket was helder: optimaliseer 400 pagina’s op rabobank.nl rondom de verschillende verzekeringsproducten en zorg voor relevante content. Het doel? De leesbaarheid én vindbaarheid in Google verbeteren. We klommen in de pen, herschreven de content op basis van SEO-analyses, stemden de inhoud af met collega’s van de Rabobank en voerden eindredactie.

Wat onze klanten zeggen

“Presenter helpt ons snel aan vakkundige mensen. Ze draaien moeiteloos mee in de verschillende marketingteams, pakken hun rol en de samenwerking verloopt prettig. Naast hun verschillende marketingcommunicatie-activiteiten delen zij kennis, waarmee ze iets achterlaten.”

Henriëtte Emmelot

Lead Marketeer Rabobank

Resultaten

  • Een contentstrategie voor alle marketingteams
  • Nieuwe contentrichtlijnen voor marketingcommunicatieprofessionals
  • 400 herschreven en optimaliseerde teksten, uiteraard SEO-proof
  • Eindredactie op honderden teksten
  • Heel veel content: landingspagina's, e-mails en zelfs brieven

We kunnen jou ook helpen

Wil je ook snelle en kundige hulp bij je contentproblemen? Neem contact op met Boudewijn. Hij weet alles over deze case en nog meer van content.