contact Menu

Zorg en Zekerheid

Versterking tijdens cruciale zorgseizoen

Elk najaar barst voor zorgverzekeraars het zorgseizoen los. Dit is dé periode dat mensen weer mogen overstappen van zorgverzekering. Voor zorgverzekeraars is dat een tijd van topdrukte waar de belangrijkste resultaten worden behaald. Het doel: zoveel mogelijk klanten behouden en nieuwe klanten werven. Zo ook bij regionale zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. Presenter ondersteunt Zorg en Zekerheid al jaren tijdens deze drukke maanden. Communicatiespecialist Nynke bracht het team versterking en verstand van zaken.

Snelkookpan van communicatie-uitingen

Het zorgseizoen start van half november tot eind december. Dan moeten alle nieuwe pakketten, premies en voordelen de wereld in. Binnen een strakke tijdlijn, terwijl informatie vaak tot het laatste moment kan veranderen. Van posters, flyers, folders, banners, abri’s, social content tot narrowcasting. En wel aan duizenden klanten, verdeeld over collectiviteiten als sportclubs, studentenverenigingen, werkgevers en gemeenten. Kortom: een drukke campagneperiode waarin het team capaciteit miste. 

Van een berg taken naar structuur

Als Presenter brengen we kennis en kunde. Nynke pakte de regie, bracht structuur en zorgde dat geen detail werd vergeten.

Landingspagina’s updaten? Check.
Mailings opzetten per specifieke doelgroep? Geen probleem.
Schakelen met de externe vormgever over de opmaak? Komt goed.

Nynke zat er bovenop. En ondertussen hield ze overzicht, prioriteerde ze razendsnel en schakelde ze bij als de situatie daarom vroeg. Waarmee Zorg en Zekerheid het kon loslaten.

Scherp op tijd én inhoud

Het resultaat?  

  • Een heldere contentplanning 
  • Tijdige en gerichte mailings 
  • Relevante social content 
  • Up-to-date websites 
  • En een contentarchief dat het hele jaar inzetbaar was 

Kortom: rust in de tent. Behaalde deadlines. Hoogwaardige content. En ruimte voor het marketingteam van Zorg en Zekerheid om zich te richten op andere belangrijke zaken.

Heldere kaders, maar nooit voorspelbaar

De grote les die we trekken uit dit project? Het zorgseizoen kent een vaste tijdlijn. Toch kan er binnen die kaders veel veranderen. Nieuwe verzekeringsafspraken voor een specifieke doelgroep, schuivende spreekuren bij gemeentes, last-minute communicatie vanuit de overheid. Je bent telkens afhankelijk van externe factoren. Het vraagt om snel schakelen en een oplossingsgerichte blik. En als er iemand wel mee in de hoogste versnelling kan, dan is dat Presenter. 

 

Wat onze klanten zeggen

De grootste uitdaging was het aanbrengen en behouden van structuur in de chaos aan uitingen, en daar was Nynke een kei in.’’ 

Esmée Christina

Marketing- en communicatiestrateeg Zorg en Zekerheid

Precies wat ik nodig heb

Mooi. We komen je graag helpen. Of je nu tijdelijk een contentmanager nodig hebt, of al het managen van je content uit handen wilt geven.