Snelkookpan van communicatie-uitingen
Het zorgseizoen start van half november tot eind december. Dan moeten alle nieuwe pakketten, premies en voordelen de wereld in. Binnen een strakke tijdlijn, terwijl informatie vaak tot het laatste moment kan veranderen. Van posters, flyers, folders, banners, abri’s, social content tot narrowcasting. En wel aan duizenden klanten, verdeeld over collectiviteiten als sportclubs, studentenverenigingen, werkgevers en gemeenten. Kortom: een drukke campagneperiode waarin het team capaciteit miste.
Van een berg taken naar structuur
Als Presenter brengen we kennis en kunde. Nynke pakte de regie, bracht structuur en zorgde dat geen detail werd vergeten.
Landingspagina’s updaten? Check.
Mailings opzetten per specifieke doelgroep? Geen probleem.
Schakelen met de externe vormgever over de opmaak? Komt goed.
Nynke zat er bovenop. En ondertussen hield ze overzicht, prioriteerde ze razendsnel en schakelde ze bij als de situatie daarom vroeg. Waarmee Zorg en Zekerheid het kon loslaten.
Scherp op tijd én inhoud
Het resultaat?
- Een heldere contentplanning
- Tijdige en gerichte mailings
- Relevante social content
- Up-to-date websites
- En een contentarchief dat het hele jaar inzetbaar was
Kortom: rust in de tent. Behaalde deadlines. Hoogwaardige content. En ruimte voor het marketingteam van Zorg en Zekerheid om zich te richten op andere belangrijke zaken.
Heldere kaders, maar nooit voorspelbaar
De grote les die we trekken uit dit project? Het zorgseizoen kent een vaste tijdlijn. Toch kan er binnen die kaders veel veranderen. Nieuwe verzekeringsafspraken voor een specifieke doelgroep, schuivende spreekuren bij gemeentes, last-minute communicatie vanuit de overheid. Je bent telkens afhankelijk van externe factoren. Het vraagt om snel schakelen en een oplossingsgerichte blik. En als er iemand wel mee in de hoogste versnelling kan, dan is dat Presenter.