contact Menu

Viisi

Hoe goede content zelfs hypotheekadvies simpel én vindbaar maakt

In de wereld van hypotheken is de concurrentie moordend. Wij hielpen Viisi om hun website beter vindbaar te maken. Dat deden we met een uitgebreide SEO-analyse en het maken van goede en vooral begrijpelijke content.

Het probleem van Viisi

Het kopen van een huis is leuk, maar ook veel gedoe. Bij Viisi willen ze dat gedoe wat verlichten, met duidelijk en vooral eerlijk hypotheekadvies. Een nobele taak. Maar hoe blijf je vindbaar in zo’n concurrerende markt zonder te veel uit te geven aan advertentiekosten? Daar vroegen ze onze hulp bij.

Onze oplossing

Om te weten welke termen de doelgroep van Viisi gebruikt, maakten we een uitgebreide SEO-analyse. Op basis van de zoekwoorden die daaruit rolden, gingen we aan de slag met een strakke planning. In een halfjaar moesten er stapels bestaande pagina’s worden geoptimaliseerd. En er moest een bak aan content worden geproduceerd. Niet alleen op basis van zoekwoorden, maar ook op basis van veelgestelde vragen van klanten.

Onze uitvoering

We gebruikten de resultaten uit de SEO-analyse om te bepalen welke bestaande pagina’s beter konden. Onze specialist ging aan de slag met herschrijven, optimaliseren en het nalopen van alle call-to-actions. We deden er alles aan om Viisi’s klanten écht goed te informeren. En we zorgden ervoor dat ze bij de juiste adviseurs terechtkwamen.

Nieuwe content

Er was ook een enorme behoefte aan nieuwe content. Viisi had een lange lijst met veelgestelde vragen liggen, waarvan een groot deel voor een specifieke doelgroep was. Met de veelgestelde vragen in ons achterhoofd creëerden we nieuwe content waar Viisi hun klanten naar konden doorlinken. Hiervoor zaten we elke week aan tafel met de adviseurs van Viisi. Zij de kennis, wij het schrijftalent.

Meer dan schrijven

Gaandeweg werden er niet alleen artikelen geschreven, maar ontstonden er ook plannen voor een podcast en voor korte hypotheekvideo’s. Zo wilde Viisi weer een stapje dichterbij de klant komen. Wij bogen ons over de scripts en bemoeiden ons met de productie van deze afleveringen. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk de hypotheekvideo’s en de podcasts van Viisi.

Daarnaast hebben we door het inrichten van nieuwe filters (op basis van doelgroepen én onderwerpen) de content in de kennisbank makkelijker vindbaar gemaakt. Om de customer journey van bezoekers verder te verbeteren, hebben we ook zogenaame pillar pages ingericht en de bijbehorende whitepapers een update gegeven. Zo kon Viisi met een solide basis verder met het ontwikkelen van hun ambitieuze contentplannen.

Wat onze klanten zeggen

Het fijne aan het werken met de vakmensen van Presenter is dat zij bij start meteen ‘aan’ staan; niet alleen om de opdracht uit te voeren, maar juist ook om nieuwe kansen te spotten en daar op door te pakken. Heel prettig om die expertise snel in te kunnen vliegen.

Marc-Peter Pijper

Oprichter van Viisi

Resultaten

  • Hogere conversie
  • Beter vindbare content
  • Website biedt antwoorden op alle klantvragen
  • Nieuwe content in de vorm van podcasts en video’s

We staan voor je klaar

We helpen je graag. Of je nu tijdelijke ondersteuning nodig hebt of op zoek bent naar een lange samenwerking. We komen er samen uit. Heb je vragen of wil je meer weten over Presenter? Neem dan contact op met Erik.