contact Menu

Nederlands Jeugdinstituut

Meer engagement op social media

Veel plannen, weinig capaciteit. Daar liep het Nederlands Jeugdinstituut (NJi) tegenaan. Ze schakelden Anne in om het communicatieteam te versterken. Een schot in de roos, zo bleek. Anne voerde de socialmediaplannen uit én tilde de kanalen van het NJi naar een volgend niveau.

Waar het Nederlands Jeugdinstituut tegen aanliep

Voor 2022 lag er al een compleet jaarplan op de plank. Alleen nog even uitvoeren, zou je denken. Maar daar zat nou juist de crux. Toen een van de social collega’s met verlof ging, kwam het communicatieteam van het NJi capaciteit tekort. Duidelijk was dat er extra hulp moest komen om de beoogde resultaten te behalen. En dan ook iemand die van wanten weet.

Onze oplossing

Met een bak aan ervaring en kennis van de nieuwste social hypes, schoot Anne het communicatieteam te hulp. Een jaar lang ondersteunde ze het NJi bij het uitvoeren van het jaarplan. Achteraf was dit slechts het begin. Vanuit het NJi kreeg Anne veel vrijheid en ruimte om dingen op te pakken. Dat liet ze niet onbenut. Ze ging ze op zoek naar kansen en zag al snel waar winst te behalen viel.

Onze uitvoering

Het begon met doen wat er gevraagd werd: het uitvoeren van het jaarplan. Gedurende de weg kwam Anne dingen tegen die beter konden. Daar ging ze proactief mee aan de slag. Ze opperde nieuwe ideeën en voerde deze uit. Zo herformuleerde ze de strategie rondom social media advertenties, ontwierp ze extra templates voor social posts en stak ze de bestaande templates in een nieuw jasje.

Anne liet haar creativiteit de vrije loop. Met resultaat. Ze keek goed wat een kanaal te bieden heeft, en bedacht hiervoor nieuwe contentvormen. Met de gedachte dat content voor social kort, behapbaar en vooral leuk moet zijn! Oók content afkomstig van een serieus kennisinstituut. Anne liet het NJi zien dat je pedagogische informatie prima kunt vertalen naar toegankelijke social posts. Voor de ‘Week van de opvoeding’ ging ze samen met collega’s de straat op. Ze vroeg voorbijgangers bij wie zij steun vinden tijdens de opvoeding, en maakte hier een pakkende reels van voor Instagram en Facebook.

Van het bedenken en creëren van content, tot aan het analyseren van data. Anne deed het allemaal. Zo gebruikte ze UTM-tags om de data door te meten in Google Data Studio. In deze tool bouwde ze een dashboard, om nog beter zicht te krijgen op de resultaten. Daar heeft het NJi nog steeds profijt van. Ook nu Anne haar social kennis inzet bij een nieuwe organisatie.

 

Wat NJi van Anne vindt

“Anne heeft onze social media aanpak een nieuwe impuls gegeven.”

Paulien Pleijter

Leidinggevende vakgroep Communicatie & Kennisdelen

Resultaten

  • Meer engagement op de social kanalen van het NJi
  • Verdubbeling van organisch bereik op Instagram
  • Groeiend aantal LinkedIn-volgers
  • Een compleet ingericht dashboard in Google Data Studio

Precies wat ik nodig heb

Mooi. We komen je graag helpen. Zodat jouw social media team ook op volle kracht is en niemand meer om jouw merk heen kan.