Uitgebreide contentaudit.

Wil je een goed beeld van de kwaliteit van je content, inclusief verbeterpunten? Of heb je een grondige inventarisatie nodig, bijvoorbeeld voor een contentmigratie of contentstrategie? De contentaudit van Presenter geeft je een gedegen inzicht en praktische aanknopingspunten.

Waarom is een contentaudit belangrijk?

Een contentaudit:

  • geeft een goed beeld van de leesbaarheid, vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. 
  • geeft inzicht in de (on)mogelijkheid van het hergebruiken van content. 
  • geeft inzicht in ‘content gaps’: de analyse laat zien wat je hebt, maar ook wat je niet hebt. 
  • kan snel overzicht bieden in (de verbetering van) de kwaliteit van individuele pagina’s.
  • geeft inzicht in de informatie-architectuur van een website en hoe die te verbeteren.

De aanpak van Presenter

  1. We nemen contact met je op voor een intakegesprek. In deze intake spreken samen af wat de doelen zijn, welke pagina’s we gaan beoordelen, en met welke criteria we gaan beoordelen. 
  2. Onze specialist gaat aan de slag en inventariseert en analyseert je content. Hij of zij zal hiervoor eerst gegevens bij je opvragen, zoals webstatistieken en de schrijfwijzer van je organisatie. 
  3. Je ontvangt een auditverslag inclusief concrete verbeteradviezen. Onze specialist komt bij je langs om de resultaten te presenteren en vragen te beantwoorden. 

Wil je meer weten over onze contentaudit? Bekijk ons stappenplan voor contentaudits.

De parameters van onze contentaudit

Tijdens onze contentaudit beoordelen we je content op de volgende parameters:

  • Vindbaarheid & zoekmachine optimalisatie
    We controleren of je content vindbaar is via zoekmachines en binnen je website. Het verbeteren van de vindbaarheid van je content levert vaak meer verkeer op.
  • Gebruiksvriendelijkheid
    We testen of je website voldoet aan basiseisen voor gebruiksgemak. Als je website niet gebruiksvriendelijk is, loop je het risico dat de gebruiker afhaakt en niet converteert.
  • Leesbaarheid & tone of voice
    We beoordelen of je teksten eenvoudig zijn, en geschreven voor de juiste doelgroep. Eenvoudige, goed geschreven teksten zijn goed voor engagement, conversie en branding.
  • Geschiktheid voor mobiel
    We testen of je content geschikt is gemaakt voor mobiele apparaten, zoals smartphones. We controleren ook of je content voldoet aan de eisen van Google voor mobiele content.

Vraag een offerte aan

Presenter voert al een uitgebreide contentaudit uit vanaf € 6.500,-. Dit duurt 2 weken om uit te voeren. Vul dit formulier in, dan neemt een van onze accountmanagers contact met je op. Wil je liever een beknoptere versie? Bekijk dan de pagina over onze standaard contentaudit.


Contact

Heb je nog vragen, of wil je meer weten over onze (maatwerk)mogelijkheden voor contentaudits?
Bel 088 937 00 00 of
vul het contactformulier in.